Ekonomi

Children’s Place hisseleri, ilk çeyrek satış beklentilerini karşılayamayınca düşüşe geçti

Investing.com — Children’s Place, Inc. (NASDAQ:PLCE) hisseleri, beklentilerin altında kalan ilk çeyrek finansal sonuçlarının açıklanmasının ardından yüzde 20’den fazla değer kaybetti. Çocuk giyim perakendecisi, geçen yılın aynı dönemindeki 1,18 dolar hisse başı zarar ile karşılaştırıldığında, bu çeyrekte 1,52 dolar daha büyük bir düzeltilmiş hisse başı zarar bildirdi. Net satışlar da yıllık bazda 267,9 milyon dolardan 242,1 milyon dolara gerileyerek yüzde 9,6 oranında düştü.

Şirket, bu hayal kırıklığı yaratan performansı zorlu makroekonomik ortama bağladı. Bu ortam, zayıflayan tüketici güveni ve mevsim dışı hava koşullarını içeriyordu. Bununla birlikte, şirket e-ticaret satışlarını etkileyen yükseltilmiş kargo eşiğinden kaynaklanan zorluklarla da karşılaştı. Karşılaştırılabilir perakende satışları, büyük ölçüde e-ticaret gelirindeki düşüşten etkilenerek çeyrek dönemde yüzde 13,6 oranında önemli bir azalma gösterdi.

Brüt kâr da 21,9 milyon dolar azalarak 70,8 milyon dolara geriledi. Brüt kâr marjı ise 540 baz puan düşerek yüzde 29,2’ye indi. Bu durum, toptan satışların daha yüksek oranda olması ve tam fiyatlı satışlar yerine indirimli satışlara doğru bir kayma gibi çeşitli faktörlerden etkilendi.

Satış, genel ve idari giderlerdeki azalmaya rağmen, şirketin faaliyet zararı geçen yılın ilk çeyreğindeki (28,0) milyon dolardan (24,1) milyon dolara yükseldi. Düzeltilmiş faaliyet zararı da geçen yılki (5,1) milyon dolardan bu yıl (24,0) milyon dolara önemli ölçüde arttı.

Children’s Place, ilk çeyreği nakit ve nakit benzerleri ile borçlanma imkanlarını içeren toplam 84,4 milyon dolar likidite ile tamamladı. Stoklar, ürün stratejisindeki değişikliği ve düşük dönüşüm oranlarının etkilerini yansıtarak geçen yıla göre hafifçe azalarak 422,2 milyon dolar oldu.

Şirketin başkanı ve geçici CEO’su Muhammad Umair, sonuçlardan memnun olmadığını belirtti ancak şirketin uzun vadeli hedeflerine bağlılığını vurguladı. Umair şöyle dedi: “Yenilenmiş bir sadakat programı, yeni mağaza açılışları ve ürün teklifleri için planlarımız var.” Ayrıca yeni müşteriler kazanmayı hedefleyen pazarlama girişimlerinden bahsetti. Umair, potansiyel tarife etkilerine karşı bir tampon olarak şirketin çeşitlendirilmiş tedarik stratejilerini de vurguladı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu