Teknoloji

Gerçek dünya için reklam engelleyici uygulama geliyor

Belçikalı yazılım mühendisi Stijn Spanhove, Snap’in beşinci nesil Spectacles akıllı gözlükleriyle birlikte çalışan bir “gerçek dünya reklam engelleyicisi” prototipi geliştiriyor.

Bu uygulama, Google’ın Gemini yapay zekasını kullanarak etrafınızdaki billboardlar, gazeteler, ambalajlar ve benzeri yüzeylerdeki reklamları tespit ediyor; ardından bu reklamları gerçek zamanlı olarak kırmızı bir kareyle kapatıyor ve üzerine reklam veren markanın adını yazıyor

Peki bu sistem nasıl çalışıyor? Sistem yapay zeka sayesinde 3 temel detayı tanıyı analiz etmek üzerine çalışıyor.

Derinlik verisi: Snap’in Depth Cache API’si, çevredeki yüzeylerin 3B konumunu algılayarak kapatılacak reklamların perspektifini koruyor.

Reklam tanıma: Google Gemini, billboard, gazete sayfası, hatta bir Coca‑Cola kutusu üzerindeki logo gibi reklam içeriklerini algılıyor .

Kaplama: Tespit edilen reklamlar üzerine kırmızı bir kare düşüyor. Bu kare, şeffaf ekran yapısı nedeniyle bazen reklamın soluk halini belli ediyor. Ayrıca Spectacles’ın dar görüş açısı (~46°) nedeniyle yalnızca doğrudan baktığınız alandaki reklamlar kapatılabiliyor.

Bu sistem hala geliştiriliyor ve yakında daha efektif bir araç olarak kullanılabilir. Elbette, böyle bir sistemi kullanmak için AR gözlükleri takmak gerekiyor. Yine de sistemin hata yapması halinde, reklam sanarak kritik bir görüş bölgesini kapatması, örneğin karşıdan karşıya geçerken aniden gelen bir otomobili görmeyi engelleyebilir ve ciddi kazalara da yol açabilir. Dolayısıyla, bu projenin pratik olarak kullanım alanı bulmakta zorlanacağını tahmin etmek zor değil.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu