Yum China 1. Çeyrekte kazançlarını artırdı, genişleme nedeniyle gelirlerini kaçırdı; Beklentiler değişmedi
SHANGHAI – Çin’in önde gelen restoran şirketlerinden Yum China Holdings, Inc. (NYSE: YUMC) ilk çeyrek kazançlarını açıklayarak hisse başına kazanç (EPS) beklentilerini aştı ancak gelir tahminlerinin altında kaldı.
Şirket, analistlerin 0,65 $’lık konsensüsünden 0,06 $ daha yüksek olan 0,71 $’lık bir 1. Çeyrek EPS bildirdi. Bununla birlikte, çeyrek geliri 2,96 milyar dolar olarak gerçekleşti ve 3,05 milyar dolarlık konsensüs tahminini kaçırdı. Hisse senedi Pazartesi günü piyasa sonrası işlemlerde %0,7 düştü.
Şirketin CEO’su Joey Wat, çeyrek boyunca kaydedilen güçlü satış büyümesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, bunu toplam gelirlerin tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşmasına bağladı. Wat, çekirdek faaliyet karının bir önceki yılın yüksek bazından mütevazı bir büyüme gösterdiğini ve döviz etkileri hariç tutulduğunda EPS’nin çift haneli bir artış gösterdiğini vurguladı. Yum China’nın genişleme girişimleri devam ederken, şirketin toplam mağaza sayısı ilk çeyrekte açılan 378 net yeni mağaza ile 15.000 mağazaya ulaşarak bir kilometre taşına ulaştı.
Gelirdeki düşüşe rağmen, Yum China’nın sistem satışları, %8’lik net yeni birim katkısı sayesinde, kur etkileri hariç tutulduğunda yıldan yıla (YoY) %6 oranında artmıştır. Şirketin faaliyet kârı 374 milyon $’a ulaşırken, çekirdek faaliyet kârı 396 milyon $’a yükseldi. Toplam gelirlerin yüzdesi olarak faaliyet kârı %12,6 olurken, genel ve idari giderlerdeki tasarruflar, çeyrekte %17,6 olan düşük restoran marjını kısmen dengeledi.
Yum China’nın dijital satışları 2,5 milyar dolara ulaştı ve dijital siparişler toplam şirket satışlarının yaklaşık %89’unu oluşturdu. KFC ve Pizza Hut’ın toplam üye sayısı 485 milyona ulaşırken, üye satışları KFC ve Pizza Hut’ın toplam sistem satışlarının yaklaşık %65’ini oluşturdu.
Şirketin 2024 mali yılı için yaklaşık 1.500 ila 1.700 net yeni mağaza açma, yaklaşık 700 milyon ila 850 milyon dolar aralığında sermaye harcaması yapma ve üç aylık nakit temettüler ve hisse geri alımları yoluyla hissedarlara şirket rekoru kıran 1,5 milyar dolar iade etme planları değişmedi.
Wat, şirketin tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını anlamaya ve yakalamaya odaklandığını vurguladı ve Çin’in geniş fırsatlarını değerlendirme konusundaki güvenini dile getirdi. Yum China, esnek mağaza formatları, stratejik franchising ve fiyat noktalarında bir dizi heyecan verici ürün de dahil olmak üzere çok yönlü bir yaklaşımla adreslenebilir pazarını genişletmeyi hedefliyor.
Yum China’nın büyüme ve hissedar getirilerine olan bağlılığı, hisse geri alımları ve nakit temettüler yoluyla hissedarlara üç ayda 745 milyon dolarlık rekor nakit getirisinde açıkça görülmektedir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.